Currículim mixt

Orientacions per elaborar un curriculum mixt

La resolució EDU/3741/2010, d’11 de novembre (DOGC núm. 5763, de 25.11.2010), estableix que els centres, en el marc de la seva autonomia, poden determinar en el seuestableix que els centres, en el marc de la seva autonomia, poden determinar en el seu projecte educatiu un currículum mixt que possibiliti als alumnes que el cursin obtenir la doble titulació de batxillerat i bakkalaureat.

El currículum mixt està format pels continguts propis del batxillerat i pels continguts essencials per al coneixement de la llengua alemanya i la realitat històrica, social i política d’Alemanya. El currículum mixt ha de possibilitar que l’alumnat assoleixi el nivell B-2 del marc comú europeu de referència per a les llengües.

 

Requisits que ha de complir el currículum mixt

 

El currículum mixt ha de complir algunes condicions: un terç de l’horari lectiu s’ha de cursar íntegrament en llengua alemanya i, obligatòriament ha d’integrar la llengua, la literatura i la Història d’Alemanya, classes impartides en alemany. Per arribar al terç necessari cal impartir en alemany altres matèries no lingüístiques i/o realitzar activitats curriculars en alemany.

Un terç de l’horari lectiu de l’alumnat de batxillerat suposa 10 hores setmanals de mitjana a cada curs. És a dir, poden ser 10 hores setmanals a primer i altres 10 a segon o 8 hores setmanals a primer i 12 a segon, etc. No obstant aquesta això, cal buscar un equilibri raonable entre el número d’hores a primer i a segon de batxillerat. 

Si comptem el nombre total d’hores, un terç de l’horari lectiu de l’alumnat de batxillerat equivalen a 700 hores en el transcurs dels 2 anys de batxillerat. A l’hora d’elaborar el currículum mixt cal tenir en compte:

  1. 35 hores d’una matèria equivalen a 1 hora setmanal en un curs
  2. Els continguts de Llengua i literatura alemanya i d’Història d’Alemanya són preceptius al currículum mixt. 

Si l’alumnat cursa com a primera llengua l’alemany, els continguts de literatura  alemanya, es poden treballar en la matèria comuna de llengua alemanya o bé com a matèria optativa.La Història d’Alemanya es pot integrar al currículum de la matèria comuna, ampliant l’horari d’aquesta, o bé com a matèria optativa amb una carrega horària de dues o quatre hores setmanals. També hi ha la possibilitat de treballar els continguts mitjançant altres activitats curriculars dins o fora del centre. Una vegada integrades la literatura i la història alemanya, cal completar el terç de l’horari en alemany.

La normativa permet diferents possibilitats:

  1. Impartir altres matèries no lingüístiques en alemany, per exemple, les ciències per al món contemporani, la filosofia, etc.
  2. Es poden impartir en alemany les matèries no lingüístiques comunes, de modalitat i optatives. També es poden fer en llengua alemanya la tutoria (comptabilitzant 1 hora setmanal a cada curs)
  3. Realitzar altres activitats curriculars en alemany dins o fora del centre i, eventualment, amb suport virtual.

El projecte de currículum mixt, haurà de contemplar, la relació del professorat que intervindrà en la part del currículum mixt que s’imparteix en alemany i la titulació que l’acredita per fer-ho. Cal designar a un professor/a coordinador/a del programa i comunicar les seves dades. Un altre element que cal incloure al projecte de currículum mixt són els criteris d’admissió de l’alumnat al programa. El centre té plena autonomia per a determinar-los. Poden ser únics o múltiples, en funció de la procedència acadèmica de l’alumnat i/o altres variables. A tall d’exemple podem esmentar:

  1. Haver cursat com a primera o segona llengua, l’alemany a llarg de l’ESO
  2. Superar una prova de nivell d’alemany establerta pel departament de llengües del centre. 
  3. Haver realitzat l’equivalent a l’ESO al sistema educatiu alemany

- Cursos preparatius a les PAU 

Els cursos preparatius a les PAU són un intensiu de classes que es realitzen un mes abans de fer la selectivitat, un cop finalitzades les classes. Els alumnes que no sàpiguen com preparar els exàmens, podran assistir-hi. Un professor els farà una xerrada incial en què se’ls explicarà la metodologia d’exàmens i com preparar-los en general; més endavant, un professor de cada matèria els ajudarà a preparar cada examen, triant la matèria que és més important. Aquests cursos s’hauran de pagar, ja que són hores extres pels professors, però els alumnes es podran inscriure a les classes que vulguin, sense cap mínim.

- Activitats extraescolars

El centre oferirà activitats extraescolars pels alumnes que vulguin.  El centre durà a terme bàsquet, voleibol, teatre i ball, durant les tardes. Aquestes extraescolars es pagaran a part i les organitzaran equips que desitgin utilitzar les instal·lacions del centre, les quals s’hauran de llogar.

Extraescolars

demandades

*

 

Participació extraescolars

*

1)Alguns alumnes han escollit més d’una extraescolar.